Ами това, което пише - топлообменник.
Известие
Collapse
No announcement yet.
температура на маслото
Collapse
X
-
Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 00:28.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
-
Първоначално публикувано от manol vasilev Покажи съобщениетемпературата на маслото трябва да е близка до тази на охладителната течност +/- 10градуса след тези граници двигателя прегрява максимума е 100 градуса после маслото започва да гори получава се нагара по двг
едва ли ще започне да гори при температури до 120-130гр
може ли да се постави допълнително маслен радиатор на колата?
Comment
-
Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщениеедва ли ще започне да гори при температури до 120-130гр
може ли да се постави допълнително маслен радиатор на колата?145 QV ex.
146 Boxer TOTAL ex.
147 T.S. Sele top
Lancia Dedra 2000 16
Comment
-
Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщениеА това от епер-а, което го дават engine oil heat exchanger от снимката в по-горния ми пост какво е тогава?
По принцип маслото се охлажда по бавно от водата.....иначе въпросната серпентина може да се махне, да се сложи маслен термостат с маслен радиатор, и това е може би перфектното решение - повечето маслени термостати на Мокал отварят на 80 градуса, и това е много добро решение.....по мое мнение....."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от mecan Покажи съобщениеако наистина темпе.на охладителната течност е плиус минус 10г.аз 1800км.значи Видин/ Рим стрелката не показва пове4е от 90градуса
147 1.9jtd 16v 140hp
може и 50 000км да караш, но бавно и пак няма да загрее
може и 50км с над 200км/ч и да правиш мотор
маслото загрява не само +-10
при яко каране отива до 120-130гр понякога в топло време
Comment
-
Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщениеможе и 50 000км да караш, но бавно и пак няма да загрее
може и 50км с над 200км/ч и да правиш мотор
маслото загрява не само +-10
при яко каране отива до 120-130гр понякога в топло време. Аз лично моята и на тракдея и на магистрално каране след 140км/ч отива на почти 120 образно погледнато на уреда в колата(155-ца, без маслен радиатор). Опасното за мотора е че колкото темп. на маслото е по-голяма, толкова по-тънък масления клин по подвижните части на мотора.
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщениеможе и 50 000км да караш, но бавно и пак няма да загрее
може и 50км с над 200км/ч и да правиш мотор
маслото загрява не само +-10
при яко каране отива до 120-130гр понякога в топло времеок пот 140км. не пада колата 6том го правя за 18/20 часа товА разтояние.и все на 90седи стрелката на антифриза
147jtd 1.9 16v 140hp
E36-150hp
Comment
-
Първоначално публикувано от mecan Покажи съобщениеок пот 140км. не пада колата 6том го правя за 18/20 часа товА разтояние.и все на 90седи стрелката на антифриза
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Трябва да е над 40градуса външната температура за да имаш проблеми със скорост от 140км/ч.
Ако маслото не е пред смяна и е налято до нормата няма да имаш никакъв проблем.
Нормално със 120км/ч маслото е около 70-80градуса.
В топлите дни със 140км/ч температурата на маслото ми е около 90градуса. При 160км/ч вече стрелката се изправя на 100.
При дъжд температурата спада рязко. От 90 градуса при навлизане в мокър участък с локви се вижда буквално как стрелката пада до долу. Също и когато маслото ми е на минимум загрява доста по бързо. И то не от липсата на масло и по-голямото триене, ами просто по-голямото количество в картера по лесно се охлажда от струята.
Поне на 155 8в ребрата на картера са доста големи и служат като радиатор на по-малките мотори.
Това за стойностите от 100 110 градуса, че са проблем ВЪОБЩЕ не е вярно
Имам приятели с VW-та сложиха си датчици за температурата и стана един път въпрос за температурата и те ми казаха, че малко след паленето (1км-2) и маслото подминава 60-70. Тогава беше пролет и сравнително хладно.
И хората ги качвам карам и стрелката ми едвам отлепва от 60градуса. "Датчика не е верен" Щом не е верен пипни картера и виж дали е повече от 60 градуса.
Пък и тяхните събират около 4 литра. При мен 5 литра си ги глътва като третокласник сокче от 10ст.
Иначе съм загрявал масло от 70 градуса до над 100 за 7-8 км изминати на 5-та в червения сектор. Външна температура около 25 градуса.sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD
Comment
-
Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщениеабсолютно!!! Това +-10 градуса е нормалния диапазон в който трябва да го движиш! 10в-40 повече от 110-120 градуса си е опасно за мотора - съвременните масла се палят обикновено след 200 градуса, така че няма как да изгори. Аз лично моята и на тракдея и на магистрално каране след 140км/ч отива на почти 120 образно погледнато на уреда в колата(155-ца, без маслен радиатор). Опасното за мотора е че колкото темп. на маслото е по-голяма, толкова по-тънък масления клин по подвижните части на мотора.
при мен е същото
над 140км/ч загравя до 120гр
понякога изключвам климатика или намалявам скоростта
това при топло време над 25гр
не съм загрявал маслото повече от 120гр
мисля, че може да имам порблеми със смазването
Comment
-
Днеска по Тракията със константна скорост от 140 - 160кмч маслото ми беше на 92-93 градуса заковано 20 минути поне......ся не знам колко са точни отчитанията на уреда, но го тествах във вода и при кипването показваше 102 градуса......не знам дали и подходящо място му избрах на сензора - в началото на малкото капаче на картера - уж на 155 бил там и аз там го боднах....."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщениеДнеска по Тракията със константна скорост от 140 - 160кмч маслото ми беше на 92-93 градуса заковано 20 минути поне......ся не знам колко са точни отчитанията на уреда, но го тествах във вода и при кипването показваше 102 градуса......не знам дали и подходящо място му избрах на сензора - в началото на малкото капаче на картера - уж на 155 бил там и аз там го боднах.....
там маслото може да се охлажда от стоенето в картера и затова толкова малко да показва
и датчика да на не е на поток, а да се нагрява около стоящо за охлаждане масло
това променя показанията
Comment
-
Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщениетам маслото може да се охлажда от стоенето в картера и затова толкова малко да показва
и датчика да на не е на поток, а да се нагрява около стоящо за охлаждане масло
това променя показанията
Колкото до датчика - не мога да кажа кое е най-подходящото мястоsigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от alvanovo Покажи съобщениетам маслото може да се охлажда от стоенето в картера и затова толкова малко да показва
и датчика да на не е на поток, а да се нагрява около стоящо за охлаждане масло
това променя показанията"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
Comment